Monday, December 7, 2009

Makan di satay station, yey!

Ini cerita yang aku dah terlupa nak masuk blog. Oleh sebab dah teringat, aku tulislah jugak sebab ada sesuatu di hati tentangnya, kuch kuch hota hei lah kata omputih (kahkahkah.)

kema ajak mak pergi minum kat waterfront ampang.
kema ini kalau korang nak tau ialah budak yang sayang amat kat ninunya. dengan lain perkataan mak pun memang manjakan dia. tak sapa pun nak cemburukan dia sebab dia memang menyenangkan.

kami tak jadi nak ke ampang tapi singgah makan kat kedai ijoi. yang ikut muka tak malu ialah aku dan anak2 aku. kami naik waja zaid sebab kema nak rasa naik kereta terbang tu..
kami makan dan minum dengan seronok sebab ella dan ijoi ada sama berborak2. masa mak nak bayar, ijoi kata dia belanja. kami punyalah seronok dan berterima kasih.
sebab itulah ijoi ni rezekinya murah. semoga berterusan hendaknya...amin.

Cerita Elin pulak...

Hari ni aku ke sekolah sebab dah memang duty aku pun.
Tadi elin call dengan gembira menyatakan dia dapat transfer ke sekolah eden sebagai GPK Koku. alhamdulillah akhirnya dapat juga dia keluar dari sekolah itu walaupun banyak kenangan kami berdua di situ...
walaupun aku keluar dari situ lebih tiga tahun, tapi kuch kuch hota hei lah kat sana..
kata orang tempat jatuh lagi dikenang, ini kan pula tempat pertama mengajar.
tentu elin pun sama rasanya dengan aku.
sampai sekarang, kalau aku ke sana untuk apa jua urusan, aku tak rasa sebagai tetamu tapi seperti balik ke rumah lama aja. Maklumlah 25 tahun kat sana.. dari anak dara sampai anak lima you...
Semoga sekolah baru akan memberi semangat baru kepada awak, elin. selamat bertugas.

1 comment:

  1. alar...cikema tu bukan la kesayangan sgt...dia tu nak mengepau ninu jer...he..he..he

    ReplyDelete