Sunday, December 20, 2009

lagi cerita eden di ijn

oleh sebab tak sedap di hati, pada jam 2 pagi, aku ajak zubir tengok edenkat ijn. dia tengah tido dengan segala wire kat badannya tapi aku lihat reading jantungnya dah stabil sikit. taklah macam siang tadi yang memang menakutkan aku.
dia nampak tidur dengan nyenyak mungkin dgn pertolongan oksigen. bila dia terjaga, katanya dia dah puas tidur dan kalau boleh nak keluar gi jumpa geng dia. kahkahkah
dan seperti yang aku jangka, dia suruh aku aku balik tidur kat umah aje.

elina dtg pagi bawa sarapan. aku dah siap masak masa tu. kami ke sekolah utk ambil gl. cari punya cari, jumpalah orang lain punya. gb yang kebetulan datang tolong fotostat dan sign. at last siap juga gl tu..
kami ke ijn dan berborak dgn eden. yang kelakarnya eden terkejut tengok makanan t/hari yg disediakan. aku ingatkan apa rupa2nya eden kata nasinya sikit yang amat..eden kata doktor nak dia turun berat badannya selama dia di ijn. kahkahkah

ramai kaum keluarga yang datang. eden pun nampak gembira dengan kedatangan mereka. lepas elina balik, aku pergi ijn sekalli lagi dengan mak dan yaya. eden ajak aku tidur kat sana tapi esok aku ada meeting kat jab. kesian pulak. tengoklah nanti macamana.
malam cik alin tengok eden. eden pesan roti canai...pulak.

apapun aku harap dia cepat sembuh dan sihat semula.

2 comments: