Thursday, December 17, 2009

cerita kat kenyir, kenduri mak dan sarapan di au4

baru hari ni dapat update blog. bukannya salah orang lain, salah aku jugak sebab tak bayar bil telefon...alahai..

tak macam yang dijanji, aku eden dan yaya bertolak jam 9.00 pagi. sheikh pun lewat jugak tapi taklah selewat aku. puncanya malam tu tengok ntah cerita apa kat tv sampai melalut tido pukul 3.00 pagi.

rentetan perjalanan kami
- bertemu kat r&r maran dan makan tengah hari.
- ikut lebuhraya mustainbillah (?). betul2 punya drift sebab jalan rosak teruk.
- singgah kat kuala berang beli barang dapur, ikan, sayur dan ayam.
- sampai jeti dekat jam 6.00petang

mak ai...
- syoknya naik bot
- nak mati naik tangga. eden tak dapat nak bernafas..suspens you...
- cantiknya rumah rehat persekutuan tu..
- bestnya scenery dari atas rumah.

kat sana tak ada apa nak buat. kita sendiri buat program.
kami ke taman herba, mandi air terjun dan berkayak.
malamnya kita orang memancing..
ikan banyak tapi tak makan mungkin tak kena umpan.
eden dan syeikh dua kali gi mancing sewa bot tapi tak juga dapat ikan.
alahai..ikan oh ikan di mana kau ikan.

balik kami singgah kat pekan untuk makan. lepas maghrib baru bertolak balik kl.

hari selasa mak ajak ke pasar untuk beli barang sebab dia nak buat kenduri doa selamat bakyah dan isah selamat balik mekah. kami pergi dengan makcik munah.
seperti biasa mak minta aku masak sayur.
semuanya berjalan dengan lancar.
yang tak datang seperti biasa ialah atip dan ju. yang tak dapat dielakkan ialah elin dan aab ke pd.
diorang dah plan lebih awal dan mak pulak buat surprise kat anak dia dua orang hajah tu..
kalau tak tentu dia datang tolong masak..
kali ni ida dan ina menolong masak kat dapur. lega lah mak sikit..

hari rabu seperti yang dijanjikan, aku, mak dan bakyah gi breakfast kat au4.
sebelum tu, aku hantar cik alin ke pj dan sarapan dengan dia kat nadi. kami beli nasi lemak kat pusat selera sukom.
lepas tu aku pun ke kg.pandan ambil mak dan bakyah.
di au4 , kami makan roti boom. memang sedap. epi dan auf join kemudian. dia bawa bibi dan emmil.
bab emmil ni yang best. nampak je kitaorang dia dah nak nangis. kami gurau2 baru dia ok. masa hantar dia balik, bibi minta tolong pegang emmil sebab dia nak buka kunci pintu. hah, apalagi, kesempatan ini diambil oleh mak dan bakyah menggomol dia. dia menjerit2 dan meronta2. aku punyalah gelak tengok dia. bila dia nampak aku gelak, dia terus menangis...
alahai..anak omak.




No comments:

Post a Comment