Thursday, September 24, 2009

cerita hari raya 2

Entah kenapa kalau lewat saja..akulah orangnya. macam dah sinonim dgn aku pulak. tapi nasib baiklah sedaramara dah tau asal-usul aku... yang hairannya bila sampai bab kerja sekolah, akulah pulak kalau boleh on time dan tak mau lewat. eden kata aku memang memanjakan diri dgn sedara.... nak bagi trademark.

Kononnya
1. ke rumah bakyah kat k.selangor jam 2.oopm mesti sampai
- aku sampai jam 4.30
- alasan: hari panas.
- nasi lemak power..

2. ke kuang rumah mak usu jam 6.00 sampai
- aku sampai 7.30 malam.
- alasan: aku ikut batang berjuntai, sesat kat tasik puteri
- sambal cili api best

Nasib baik, ke rumah kak erni tak ada time frame, kalau, tak entahlah...aku sampai jam 10.00pm
Kat rumah kak erni, ramai orang. keluarga mak we kiki dan padi ada sekali.
yang tak seronoknya, aku sampai je..nor dan brahim pun angkat kaki..alahai...bilalah diorang nak berbaik dengan kami...
sayang dan zul pun ada sekali. seronok berborak dgan diaorang. kalau ani tak call sbb dia dah tiba depan rumah aku, tentu banyak lagi cerita boleh dibualkan.

sebelum tidur, aku teringatkan beberapa muka:
1. muzammil yang dah mula senyum kat aku
2. umar yang aku dukung dari dapur ke hall
3. anak ati yang gengster tu..tak iingat pulak nama dia
4. sidah yang duduk sorang diri
5. senyum kak eni dan sayang

Hari ni zahir dah balik dari tugas kat johor, dia sebuk basuh ayam untuk bbq mlm nanti.
zaid tak tahu pulak bila baliknya....

# bakyah - kakak saya yang tua
kak erni - kakak eden no. 2
kiki dan padi - anak kak erni
nor - adik eden
brahim - suami nor
sayang - adik eden yang last
zul - suami sayang
ani - adik aku ke 8
muzammil dan umar - cucu sedara
sidah - makcik. adik mak ke 2









No comments:

Post a Comment