salam.
tetiba aje zed suruh aku gi merisik ke kedah ogos ni. ingatkan terus aje masuk meminang hujung tahun, tapi atas permintaan keluarga pah, kita ikut adat.
aku dah call mak pah bagitau nak ke sana 1 ogos ni. taptuptaptup, zed kena ke laut selasa depan. balik dah puasa...
kenalah tukar plan.gi esok aje. mak ai, sempat ke?
esok ada program Didik kat sekolah. aku pergi tunjuk muka ajelah. dalam pukul 10 aku pergilah..
Friday, July 24, 2009
Tuesday, July 21, 2009
seronoknya jumpa tpm muhyidin
salam. Hari ni aku dan chen ke picc putrajaya.aku drive. belagak pandai kat chen...
kira oklah sbb semuapun smooth.klakar sbb kami dpt roti bun utk alas perut.
tpm mmg aku punya idola..jgn marah ye.. kalau eden tau, mmg dia hot. almaklum ajela..
dia pengikut kuat nik aziz.
aku punya pendirian, kalau betul aku tetap sokong tanpa kira kem mana. dalam hati hanya tuhan yg tahu pilihan hati.
dulu, masa pilihanraya,eden pernah x tegur aku bila aku balik naik kereta barisan. aku kata dah ada org nak antar, aku naik ajelah. dia tambah x caya bila barisan menang kawasan itu. eden salahkan aku kononnya aku ikut barisan. kah kah kah.
skrg kawasan aku pkr dan pas yg menang. puaslah hati dia...
eden susah ati sbb duit x de kat tgn. gaji lambat lg. aku ada lg rm150. cukup ke sampai khamis ni ye..kalau eden tau tentu dia ajak aku gi mancing sg ghahal mlm ni...
kira oklah sbb semuapun smooth.klakar sbb kami dpt roti bun utk alas perut.
tpm mmg aku punya idola..jgn marah ye.. kalau eden tau, mmg dia hot. almaklum ajela..
dia pengikut kuat nik aziz.
aku punya pendirian, kalau betul aku tetap sokong tanpa kira kem mana. dalam hati hanya tuhan yg tahu pilihan hati.
dulu, masa pilihanraya,eden pernah x tegur aku bila aku balik naik kereta barisan. aku kata dah ada org nak antar, aku naik ajelah. dia tambah x caya bila barisan menang kawasan itu. eden salahkan aku kononnya aku ikut barisan. kah kah kah.
skrg kawasan aku pkr dan pas yg menang. puaslah hati dia...
eden susah ati sbb duit x de kat tgn. gaji lambat lg. aku ada lg rm150. cukup ke sampai khamis ni ye..kalau eden tau tentu dia ajak aku gi mancing sg ghahal mlm ni...
Monday, July 20, 2009
diserang selsema barbie..(sopan sikit ejanya)
bila dah banyak makan durian, bp pun naik. takcukup tu diikuti pulak sakit perut dan sakit kepala yang berlarutan. bak kata eden, sendiri punya mulut sendiri punya perutl.pandai2lah jaga... ini buat aku teingat kat gb yg selalu suruh aku jaga makan. malaslah....
skrg dah 80percent ok...
lama pulak x gi mancing..
nak gi mana ye.. abang ajak ke k.slngor lg. tp mcm x de mood ke sana.
ita ajak ke kgnya kat lukut. katanya bapak dia nak mancing laut. wa...syok jugak kan. nanti aku ajak eden dan syeikh. din tentu nak ikut punya. apalah kisah dia kena tukar sek. baru tu. hrp2 dia byk besabar dgn kerenah gb tu..kata org kalau org atas atas tu pompuan, kerja kena ikut rentak dia. tp kalau jantan, langkah kita yg sumbangpun dia boleh tolerate. nasib2lah. yg penting kena pandai bawak diri.
skrg dah 80percent ok...
lama pulak x gi mancing..
nak gi mana ye.. abang ajak ke k.slngor lg. tp mcm x de mood ke sana.
ita ajak ke kgnya kat lukut. katanya bapak dia nak mancing laut. wa...syok jugak kan. nanti aku ajak eden dan syeikh. din tentu nak ikut punya. apalah kisah dia kena tukar sek. baru tu. hrp2 dia byk besabar dgn kerenah gb tu..kata org kalau org atas atas tu pompuan, kerja kena ikut rentak dia. tp kalau jantan, langkah kita yg sumbangpun dia boleh tolerate. nasib2lah. yg penting kena pandai bawak diri.
Tuesday, July 7, 2009
Best mancing naik bot
Salam. hari Sabtu lepas aku lupa yg aku dah janji nak antar ijat ke politek sabak bernam. aku dan eden hampir bertolak ke lukut utk mancing.nasib baik mak long call tanya bila nak sampai k.slngor. terkejut aku dibuatnya lalu terus tukar plan dari lukut ke k.slngor. abang yang kerja esok pun sebuk nak ikut. kami singgah beli umpan udang dan ikan.
Lepas bbq aku, eden, abang dan imi cari port tapi semua tak kena dengan citarasa. lastnya kami ke jeti. walla, nasib naik boatman nak bawa ke mulut laut. baru je start mancing, dah mula nak ribut. boatman bawa kami mancing bawah jembatan. aku setia ikut mancing. tapi entah sampai pukul berapa aku tertidur atas bot pun aku tak sedar.
eden dan abang dapatlah beberapa ekor ikan. aku dan imi hanyut dalam mimpi sje..
Lepas bbq aku, eden, abang dan imi cari port tapi semua tak kena dengan citarasa. lastnya kami ke jeti. walla, nasib naik boatman nak bawa ke mulut laut. baru je start mancing, dah mula nak ribut. boatman bawa kami mancing bawah jembatan. aku setia ikut mancing. tapi entah sampai pukul berapa aku tertidur atas bot pun aku tak sedar.
eden dan abang dapatlah beberapa ekor ikan. aku dan imi hanyut dalam mimpi sje..
Thursday, July 2, 2009
I'm sorry
salam.
lama gak aku x tulis. bukannya apa. aku gi kursus kat morib syok jumpa geng. aku sebilik dgn zed yg debab tp cute. kalau keluar mcm ni aku x susah hati tinggalkan eden sbb dia tentu urus bebudak kat umah. yg risaunya tgh mlm dia kluar mancing dgn sahabat sejiwanya. bukan apa.takut dia x ingat nak balik....
jumpa dgn geng jln pasar mmg syok tambah2 dgn min yang kelakar. w/pun telah jd solo dia tetap maintain dgn wajah happy tp dlm hatinya x sapa tau.. dia buat bisnes jual brg hiasan.aku hrp dia tabah.
lain pulak dgn cerita hud. dia sakit kena buat org. dah berubat katanya. aku doakan dia cpt sembuh. yg bestnya dia bawak durian utk aku, zed dan maz. dia mmg baik hati. itupun org nak kenakan dia...
td aku gi meeting karnival pra sek ganti boss besar. jumpa boss eden, sam. dia baik dan mmg sesuai jd boss.
aku tak lak rasa nak jd boss..nak pencen awal adalah...
lama gak aku x tulis. bukannya apa. aku gi kursus kat morib syok jumpa geng. aku sebilik dgn zed yg debab tp cute. kalau keluar mcm ni aku x susah hati tinggalkan eden sbb dia tentu urus bebudak kat umah. yg risaunya tgh mlm dia kluar mancing dgn sahabat sejiwanya. bukan apa.takut dia x ingat nak balik....
jumpa dgn geng jln pasar mmg syok tambah2 dgn min yang kelakar. w/pun telah jd solo dia tetap maintain dgn wajah happy tp dlm hatinya x sapa tau.. dia buat bisnes jual brg hiasan.aku hrp dia tabah.
lain pulak dgn cerita hud. dia sakit kena buat org. dah berubat katanya. aku doakan dia cpt sembuh. yg bestnya dia bawak durian utk aku, zed dan maz. dia mmg baik hati. itupun org nak kenakan dia...
td aku gi meeting karnival pra sek ganti boss besar. jumpa boss eden, sam. dia baik dan mmg sesuai jd boss.
aku tak lak rasa nak jd boss..nak pencen awal adalah...
Saturday, June 27, 2009
ke lubuk gahal
salam.
nasib baik gak Eden x beli apa2 (for the time beinglah tu)
semalam dia dapat call dari geng baik dia yang ajak ke lubuk gahal. janji jam 8 lepas maghrib. tp ada hal sikit kami ke au 3 utk serah kunci rumah sewa pd new tenant. bestnya dia pun kaki
joran.Rden happy betul..
sebelum ke lubuk gahal, aku singgah dulu kat carrefour cari farmacy beli ubat gout Eden.
kami sampai jam 10. kawan Eden yang setia dah tiba.
sebagai angler tak ori, lapas menyebuk, aku pun masuk kereta dan tido.
dan macam biasa eden x dpt ikan. din dapat tongsan dan rohu. syeikh pun dapat rohu.
kesian pulak aku..
balik minum kedai mamak
gosok baju dan tido.
tido 4 jam dah bangun utk ke sek. Eden dah x boleh jln. gout dia makin teruk. mc.
hari ni ada byk hal kat sek. jadual waktu yang dah siap kena rombak lagi sbb x ngam dgn org besar...pulak.
janji nak ke nilai kena batal sbb abang pakai kereta utk ke klia.
duduk rumah rehat ajelah.
kpd elina, sselamat hari jadi dan ulang tahun perkahwinan,
nasib baik gak Eden x beli apa2 (for the time beinglah tu)
semalam dia dapat call dari geng baik dia yang ajak ke lubuk gahal. janji jam 8 lepas maghrib. tp ada hal sikit kami ke au 3 utk serah kunci rumah sewa pd new tenant. bestnya dia pun kaki
joran.Rden happy betul..sebelum ke lubuk gahal, aku singgah dulu kat carrefour cari farmacy beli ubat gout Eden.
kami sampai jam 10. kawan Eden yang setia dah tiba.
sebagai angler tak ori, lapas menyebuk, aku pun masuk kereta dan tido.
dan macam biasa eden x dpt ikan. din dapat tongsan dan rohu. syeikh pun dapat rohu.
kesian pulak aku..
balik minum kedai mamak
gosok baju dan tido.
tido 4 jam dah bangun utk ke sek. Eden dah x boleh jln. gout dia makin teruk. mc.
hari ni ada byk hal kat sek. jadual waktu yang dah siap kena rombak lagi sbb x ngam dgn org besar...pulak.
janji nak ke nilai kena batal sbb abang pakai kereta utk ke klia.
duduk rumah rehat ajelah.
kpd elina, sselamat hari jadi dan ulang tahun perkahwinan,

Thursday, June 25, 2009
kereta vivaku hancus baterinya....
Hari ni letih betul aku dibuatnya. Pagi ni kononnya nak keluar awal sebab ada meeting tapi bateri kereta kong pulak. Eden terpaksa ke sekolah naik motor dengan anak dara aku yaya w/pun kakinya ada tanda2 nak kena gout. Aku terpaksa naik teksi. Bukannya tak ada duit tapi kena menebeng tepi jalan tu yang aku tak tahan.
Lepas meeting aku ke sekolah. Banyak gak kerja nak buat tambah2 ada bebudak praktikum. Nampak bebudak kali ini bagus2 jugak. Dek sebab balik naik teksi, aku minta jasa baik staf hantar aku kat tepi jalan supaya aku tak payah jalan keluar. Sampai umah Eden dah siap masak. Bertuah dpt partner yang pandai masak dan pandai makan...Macam biasa dia masak sup ayam.
Hari ini gaji dah masuk. Mula2 melayang rm120 beli bateri, Ha.. Eden ajak aku shopping. Aku nak join dia sebab syok kalau shopping dgn dia. Asalkan jangan dia berenti kat kedai mancing sudah...nanti dia merengek nak beli machine barulah, rod mancing tepi lautlah atau at least belikan dia batu pun jadi. Balik nanti aku cerita dia beli apa okey? babai
Lepas meeting aku ke sekolah. Banyak gak kerja nak buat tambah2 ada bebudak praktikum. Nampak bebudak kali ini bagus2 jugak. Dek sebab balik naik teksi, aku minta jasa baik staf hantar aku kat tepi jalan supaya aku tak payah jalan keluar. Sampai umah Eden dah siap masak. Bertuah dpt partner yang pandai masak dan pandai makan...Macam biasa dia masak sup ayam.
Hari ini gaji dah masuk. Mula2 melayang rm120 beli bateri, Ha.. Eden ajak aku shopping. Aku nak join dia sebab syok kalau shopping dgn dia. Asalkan jangan dia berenti kat kedai mancing sudah...nanti dia merengek nak beli machine barulah, rod mancing tepi lautlah atau at least belikan dia batu pun jadi. Balik nanti aku cerita dia beli apa okey? babai
Subscribe to:
Posts (Atom)
