Monday, November 22, 2010

Bila bertemu kawan lama..

bila bertemu kawan lama.

i.
memang seronok bila dapat bertemu kawan lama.
bila normah(tunisia) telefon aku, kemain lagi seronoknya aku untuk bertemu dia di mydin. kebetulan banyak juga barang dapur yang aku nak beli.
selepas membeli belah, aku dibawa oleh dia ke rumah maknya di sungai besi.
selepas maghrib dia ikut aku balik.
dia bermalam kat rumah. katanya dapat juga dia chatting dengan anak2nya di tunisia melalui msn.
kesian juga aku, naluri keibuaan memang menjadikan kita merindui anak2 tambahan pula telah lebih 2 bulan dia meninggalkan keluarganya di sana untuk menguruskan abdullah anak sulungnya di sini.
dia bercerita tentang perjuangan suaminya di sana..
kesimpulan yang aku boleh buat ialah dia seorang yang sangat tabah dan berani.

ii.
keesokannya pula giliran eden bertemu kawan lamanya syahrulzaman.
kami ke rumahnya di kelang gate.
seperti yang syahrul kata, rumahnya berhampiran kubur yang memudahkan dia mengingati mati...alahai...
aku bertemu dengan fauziah isterinya yang satu masa dulu sangat comel dan masih cantik sekarang.
dia mengidap kencing manis yang teruk dan mengambil suntikan insulin.
semua ini membuatkan aku lebih bersyukur dengan keadaan aku sekarang.
kami ke rumah seorang lagi kawannya yang telah dipotong kaki kerana kencing manis juga...

kami balik dalam kelam kabut sebab eden tak boleh berada di luar rumah semasa maghrib..pantang you..
malam tadi, tetiba aku merasa badan tidak sedap. darah naik kot. manakan tidak, aku asyik melantak daging sepanjang minggu.
malangnya, eden ajak aku keluar malam seperti selalunya.
dia seronok bertemu kawan2 lama di sana.
aku tak nak pergi sebab memang aku tak sihat.
kau tau apa yang jadi?
hahaha...dia merajuk dan terus menggertak aku dia nak pergi sendiri.
aku ingatkan dia main2 rupa2nya dia betul2 bawa kereta sendiri.
tanpa i/c dan duit.
aku yang tengah pening2 kepala naik panik dibuatnya.
bukan apa, aku takut dia tak ingat jalan. taptuptaptup, dah sampai seremban ha..amacam?
aku call abang suruh cari bapak dia.
nasib baik dia kat karaoke sungai besi.
kesimpulannya...dia dah boleh bawak kereta dan dah ingat jalan.
alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment