Sunday, October 18, 2009

sepanjang minggu ini..

14.10.09
majlis hari raya kat sekolah. meriah dari tahun lepas sbb kehadiran guru yg ramai, maklumlah dah dianggap ldp. kelakar sbb duit raya gb tak cukup. dia ingat tak ramai budak yang dtg. entah dari mana pulak bebudak extra tu aku pun tak faham.

15.10.09
aku dan sharizah ke ioi resort utk kursus kewangan. interesting but tiring.
balik dari kursus eden dan cik alin ambil aku kat jalan duta. kami ke ss 3 utk tengok rumah cik alin. jumpa dardar singh dan bayar deposit. rumah tu hanya walking distance aje dari office baru cik alin tu..

16.10.09
cuti..yey! eden dan cik alin sekolah. zubir pun sekolah tapi masa aku balik dari pasar, dia dah tercongok kat umah. Dia tak tau yang sekolah dia cuti. itulah kalau manjang ponteng sekolah.. aku lupa nak bagitau yang dia jatuh motor..kkahkahkah.

ita called dari offfce minta datang utk t/t surat2 yg baru dia ambil dari jab. lepas tu apalagi...kami pergi makan rumah farehan yang buat open-house..sedapnya dia masak.

ain minta tolong masakkan rendang tapi tak sampai2, sampailah aku tertidur. tetiba dia datang dekat jam 10.00pm. aku dan cik alin pun pulun masak rendang sampailah jam 2.00am. yang bestnya tu, siap je rendang, dia pulun pulak makan rendang tu..

17.10.09
bangun pagi, aku isi rendang tu dalam bekas2 kecil dan hantar cheras. katil si irfan macam pelamin..hai...seronoknya dapat mak bapak banyak duit. datuk neneknya pun banyak duit.
aku dan eden pergi makan jam 1.00 ptg. bebudak dah pergi dulu dengan zed dan pah.
seronok jugak jumpa segala orang kat sana. mak mcm biasalah..dah kenduri besar macam tu pun dia nampak cacat celanya terutama bila tak dapat bawak lauk untuk cik munah.

malamnya pulak kami datang lagi untuk open house rumah mubari. kak nab nampak okey tapi dlm hati dia, entahlah. memanglah kalau laki dah kaya tentulah kawin lain tapi yang kami tak faham kenapa dia kawin orang indon yang berprofail tinggi...well, you know what i mean.

dan yang paling best sekali ialah aku dapat ambil gambar dengan muzammil yang manja tu.. gambar2 dia dari muka selamba ke muka senyum kambing dan yang best sekali dia senyum nampak gusi masa dia pakai songkok zubir..macam anak cina masuk islam. cutenya..

dah dekat pukul 10.00pm, kami singgah rumah mah jalan belangkas. banyak kenangan di sini. kalau ikutkan hati, nak aje aku duduk semula kat sini tapi eden masih nak tinggal kat rumah mak dia. tak apelah, satu hari nanti aku harap aku dapat balik ke sini.
entah bila hujan lebat. eden suruh aku tido bilik cik alin sebab tilam habis basah..syok juga tido bilik dia..

18.10.09
(boring betul masa aku taip ni, cik alin dan yaya bertekak - yaya baru balik dari bangi)
pagi2 aku masak nasi dan lauk lemak cili api daging. lepas tu aku siap2 ke kenduri asiah. balik aku terus tidur. boring, boring..
malam eden ajak keluar makan kat kg.baru apake namanya - doraisamy???
lepas tu lepak kat karaoke kak ani sampailah yaya suruh ambil dia kat rumah mak.

masa aku tulis ni, aku masih teringat kat rumah jalan belangkas tu.. memang banyak kenangan. maklum aje aku duduk kat situ dekat 7 tahun. dari budak2 tu kecil sampailah remaja. muka2 pembantu aku seperti yah siam, atin jawa mimin kalimantan dan last sekali sar jawa semuanya masih dalam ingatan.
mereka banyak membantu aku mengurus keluarga ..moga2 tuhan akan memberkati hidup mereka.

1 comment:

  1. mak ana, nak tengok gambar ammel tu la :)

    ReplyDelete