Thursday, October 8, 2009

kuala ketil,tanjung dawai...

cerita kedah lagi?
korang percaya tak yang nama kuala ketil ni aku hanya dengar bila zaid bagitau mak wenya orang kuala ketil.
sebagai orang yang suka merayau, memang kami teringin sangat nak tengok tempat nama2 pelik macam ni.
tak sangka pulak pekannya agak selesa jugak sebab ada banyak gerai makan dan kedai utk shopping.
aku beli kain cadar utk kenangan di sana.


satu lagi nama yang baru dalam kamus aku ialah tanjung dawai.
eden, sabri dan kip dgn bebudak tu, sempat pergi mancing kat sana dari pukul 10mlm hingga 3.00 pagi.
adake kita sebuk2 nak pergi meminang, diorang hilang pergi memancing...
aku dengar diorang dapat ikan gelama. entah ya ntah tak sebab ikannya aku tak nampak pun. eden kata dia dah bagi kat orang sebab tak banyak sangat. lagipun homestay tu tak ada peti sejuk yang besar.
kata eden lagi masa kat tanjung dawai tu, diorang makan maggi goreng dan teh tarik...resepi regular lah tu..favourite dish utk pengail.

eden kata punca diorang tak banyak dapat ikan ialah tak ada ponpon. diorang hanya pakai ikan kembong aje..
kata orang kalau tak dapat ikan, eloklah kita salahkan umpan...

aku rasalah masa kenduri kawin nanti, aku nak tempah bas aje. barulah diorang tak ada chance utk cabut pergi memancing. bukannya apa, aku saja bedengki tak dapat ikut sebab mak aku ada sama. nak mati ke....

aku nak taulah, sebenarnya pantai merdeka ni dekat tanjung dawai ke?
nampaknya kenalah aku search kat google map...

No comments:

Post a Comment