Tuesday, August 22, 2023

Kenali geng aku

 Semasa hidup dgn eden, dialah bestfriend forever aku.

Kemudian aku ada odi dan anak syurganya, raimi. Lama juga aku dgn odi. Aku dan eden jadi rapat dgn dua beranak ni mmg kerana Allah.



Kemudian aku  ada zila. Sama spt odi, kami satu kolej.

Bila eden dah tiada, aku tetap dgn odi  tetapi kami mula tak begitu rapat dgn zila kerana zila berpindah ke rumah baru.

Allah menghantar aku seorang lg sahabat yg dulu sama2 sek rendah dan menengah. Namanya normah tp aku panggil dia cik nor.


Dua2 sahabat ini kemudian menjadi sahabatku yg karib. Begitulah yg ditentukan Allah.

Dua2 sahabatku ini ibu tunggal. Begitu Allah mengatur hidupku. Dihantarnya 2 ibu tunggal yg dpt menemaniku bila aku keluar ke mana2. Betul2 spt mana eden yg menemani aku bila aku nak keluar atau makan angin. Mudah kerana mereka tiada suami. Geng kami bertiga ini diberi nama NORDIANA                                                                    NOR normah,   DI odi ,  ANA aku rohana

Bila menyedari yg aku masih perlu berguru utk mengaji alquran, Allah menghantar seorg guru mengaji kpdku. Pengalaman hidup dlm al arqam menjadikan dia seorang guru mengaji  yg aku cari2. Namanya rodhiah. Aku panggil dia ustazah. Ustazah yg hebat ni sebenarnya kwn aku semasa sek men☺️



Lalu aku mengajak seorang lagi sahabatku Saniah yg sama2 belajar di tingkatan 6 satu masa dulu. Dia seorang balu. Walaupun tak rapat asalnya, kini menjadi geng ngaji aku.

                                               .....Lalu, lahirlah Geng Ngaji Alif Ba Ta

                                     
                                         Saniah, Cik Nor, Ustazah, Odi, Raimi dan Ana




No comments:

Post a Comment