Wednesday, August 30, 2023

Buah hati ninu, Ebrina Elshanum

 Aku naik ets sorang2 ke batu gajah pd hari isnin. Tupun nasib baik ada 2 jer tiket yg tinggal. Asalnya abang nak join skali tp tak jadi. Maybe dia akan ikut yaya dan adam jumaat nanti.

Family day yg dirancang jumaat ini tentu lebih seronok sbb first time cucu aku ikut sama. Walaupun masih kecik 10 bulan dan tentu dia tak tau apa2 ttg yearly gathering ini, tp cukup membuat aku excited dgn adanya dia nanti.

Pah dan elsya dah ada di stesen. Shira drive kereta axia biru yg baru. Elsya nangis bila aku nak ambil sbb baru bangun tido. 

Sampai jer bandar universiti, aku makan dulu. Selepas makan nasi lauk kari ikan dan sambal sotong yang pah masak, kami ke pasar mlm. 

Pah mmg terer masak kari. Aku dah try masak style dia, tp tak jadi. Eden mmg suka kari pah sampai dihirupnya kuah dlm mangkuk.

Pasar mlm kat sini mmg happening. Spt biasa aku beli laksam. Mmg sedap.

Byk gak yg kami beli.

Selasa ptg ada pasar  di perkarangan masjid. Bagus idea ni. Beri peluang org berniaga, yg bestnyer aku dpt beli btg keladi. Esok pasti asam rebus. Perrggh!!



No comments:

Post a Comment