Friday, March 5, 2010

lamanya tak tulis....


memang dah lama betul aku tak tulis apa2. jangankan nak pegang pc, nak menaip pun malas.
tapi bila semuanya dah agak reda, teringat juga nak kongsi cerita.

kenduri zaid.

alhamdulillah.
semuanya berjalan dengan baik dengan pertolongan adik-beradik, anak2 buah dan mak2 sedara. semua jasa baik mereka tentu aku tak lupa.
dalam pada aku sebuk dgn persediaan kenduri, masa tulah guru besar bagitau nazir nak dtg ke sek dan suruh siapkan segala yang belum disiapkan. jadi, masa bila yang aku nak kejarkan itu ini? nasib baiklah eleena, bakyah dan mak usu banyak menolong aku membeli-belah barang yang perlu. aku rasa bertuah kerana adik2 dan anak buah banyak sponsor keperluan terutama epi yang sponsor khemah dan pa system.
ramai kawan2 lama yang datang...siti rosngatin kawan dari SAB 76-77 pun datang.

ke pulau pangkor

orang lain yang kawin, orang lain yang pergi makan angin.
bukannya apa, aku dah janji dgn bebudak. lagipun shake satu family ikut sama. kami pergi naik bas. mak ai..bas tu macam siput. kami sampai kat pangkor jam 5.
la....tak bestnya snorkeling kat sini. airnya tak cantik.
masa makan malam, eden, farah dan cik alin menyanyi karaoke. ada ke minat mat saleh tu minat nak nyanyi dengan eden? tak sangka eden pun ada peminat ompteh.

ke besut pulak.

maulidur rasul, majlis hairiwan di besut. aku sekeluarga pergi kecuali zahir as usual kerja, zaid dah naik kapal kat kemaman, dan pah balik k.ketil utk majlis pertunangan kembarnya rodziah,
kami naik kereta waja. di dungun eden pulak bawa kereta. ya allah, bagai nyawa di hujung tanduk dibuatnya. eden kalau bawak waja akan bertukar jadi hantu....
yang bestnya dalam majlis tu, semasa aku dan eden makan dgn pengantin, dia ternampak geng maktabnya yang juga classmate aku. rashid namanya. punyanya happy eden sebab dia selalu sebut kisah rashid ni. dah tua pun dia macam kitaorang jugak. pak mentua hairiwan juga collegemate kitaorang tapi dia jenis penyenyap jadi aku dan eden tak perasan dia masa dulu..
di besut kami tidur di gong kedak rumah army.


ke kemaman.

ingat nak balik terus ke kl tapi lepas mandi kat kemasik, malas pulak nak drive. kak non. abang wan dan sara datang singgah di pantai. kak wan mah beria-ia ajak tidur di rumahnya. aku memang nak tidur sebab nak pergi ke pasar kemaman utk sarapan pagi. kalau kak mah tak pelawa tidur di rumahnya, aku akan cari hotel/chalet yang murah2 pun tak apa asalkan dpt ke pasar esok. tidur kat rumah kak wan mah memang selesa sebab dia duduk sorang..
pagi itu, aku, eden, kak non, abang wan dan kak wan mah ke kedai kopi ah peng dulu baru ke pasar. lepas sarapan, baru kami bertolak balik ke kl.
sebelum tiba genting sempah, water temperature naik. kami tunggu dia cool downn baru balik.kami balik ikut gombak.

itulah ceritanya.
eh, ada satu lagi.
ingat tak aku bawa cik alin ke pasir gudang utk interview dengan mmhe?
ha..dia dapat kerja tu tapi dia tak happy
nasibnya baik dia dapat offer kat mim dan start next week. at last...
syukur alhamdulillah.

kisah yaya.

hari ni yaya ada motivasi pengawas kat sekolahnya.
utk itu dia kena bayar rm45.
rm 74 utk pakaian kecil dan rm45 utk seluar dan t.shirt.
utk toileteries another rm25
wa...banyaknya.
itulah harga barang sekarang.
bersyukurlah aku dengan rezeki yang tuhan beri.





3 comments:

  1. ringkas dan padat...nice post...huhuhuhu....

    ReplyDelete
  2. hehehehe..........7 out of 10...hehehe...inti pati menarik cume telalu panjang untuk dijadikan bacaan santai,,,hehehe,,,tapi pape pon tepulang pada kita...blog aku, akunye suke la kn..hehehehe

    ReplyDelete