Saturday, March 13, 2010

dua dalam satu

maknanya 2 peristiwa dalam1 hari...

pagi aku ke rumah kaknon utk tolong buat kerja. seronok jumpa kak wan mah yang dtg dari kemaman.

lepas tu aku lari ke rumah mak sebab aki datang merisek siti nor. hantaran rm 10 000 tapi diminta kurang kerana aki baru kerja. alahai...
pada pandangan aku secara peribadi, jgnlah berkisah sangat dengan hantaran. yg penting urusan mendirikan masjid ini dapat dipermudah dan berjalan lancar. tak membebankan mana2 pihak. hantaran kecil buat kenduri kecil...

kenduri hairiwan berjalan lancar walaupun ayam habis dulu. keropok lekor losong mmg sedap.
keluarga adilah datang 1 bas dan beberapa kereta.

anak2 buah kerja keras kecuali anak2 aku.
zahir kerja, zaid kat labuan, cik alin senggugut, zubir tak ada hidung hanya harap kat yaya ye..
itupun main dengan haziq ajekerjanya.
alahai anak omak.

orang berbudi kita berbahasa.

pah keluar dengan geng ofis main bowling. lepas tu tengok wayang.
zaid call marah-marah sebab katanya tak proper.
jealous jugak rupanya anak aku ni...
oklah, next time kitaorang ikut dia ramai2...

penatnya hari ni...
petanda dah dimakan usia.



3 comments:

  1. tiada apa yang perlu dimalukan...ini hanya soal hati..keiklasan tu ditentukan oleh allah bukan org sekeliling....as a famili, i really dont mind...semua org de hal tol tak...mama pon tak de...tapi cian la kat abg ewan...dah takdirnya begitu...

    ReplyDelete
  2. Ayam banyak lagilah kak Ana.... Ptg tu masa kak Ana dah balik, lebih kurang kul 4:40, entah dari mana munculnya ayam-ayam goreng tu. Masa kul 2++ pergi kat 'org menghidang' untuk tambah lauk diorang kata dah habis.

    ReplyDelete
  3. Salam, blh saya tau kak wan mah yg dimaksudkan dalam cerita ni dulu askar ke?maaf kalau salah, sbb sdg mencari kawan semasa duduk di kem batu 10 kuantan

    ReplyDelete