Saturday, March 6, 2010

bila ke sekolah lama...

hari ni aku ke sekolah lama di mana kedua2nya ada kenangan di hati,

i. sk dato abu bakar

mula bertukar di sini sebaik keluar maktab sampailah 25 tahun - yang tanpa disedari begitu banyak masa dan usia yang telah dicurahkan.
- dari anak dara ke mak kepada 5 orang anak
- dari 48kg hinggga ke 60 kg
- dari mengajar tahun 6 ke tahun satu
.....banyaknya pengalaman.
.....banyaknya sejarah pahit dan manis.

ii. sk seri mega oug.

di sini aku mula bertugas sebagai gpk.
bayangkan dari guru tahun satu tetiba jadi gpk 1.
dengan segala kekurangan diri yang memang disedari,
dengan situasi yang berbeza
- dari sekolah kurang murid ke sekolah gred a,
- dari sekolah perempuan ke sekolah campur,
- dari sekolah biasa ke sekolah ala-ala elite,
hanya pengalaman berkongsi kerja dengan kekawan di sekolah lamalah yang memberi sedikit kekuatan.
yang paling dihargai dan diperlukan selalu ialah sokongan dari kawan sehati sejiwa.

hari ini juga aku ke majlis kahwin anak cik ton bekas gb dato abu bakar.
sebelum bertolak, aku singgah di dato abu bakar untuk pergi bersama nazimah, sharifah dan ju.
eleena tak pergi sebab mengendalikan motivasi sekolahnya.
sempat juga aku bertemu azman yang juga geng mancing eden.
itulah lima orang lama di skdab yang kekal di hati.

1 comment:

  1. emmmm...kenangan itu sentiasa meraja di hati....jika ia indah abadikan jika ia sebaliknya bersama kita murnikan....

    ReplyDelete