Sunday, March 14, 2010

akhirnya bercuti pun aku..

hari ahad.
springgggg-clean time

aku ke tesco dgn yaya beli barang dapur. macam biasa kami makan kat kedai mamak.
balik eden dah beli roti canai utk bebudak kat rumah.
eden tolong aku masak tengah hari.
- kambing goreng...mak ai.
- sup sayur
- sambal ikan bilis
-ikan goreng

lepas tu bermulah kerja mengemas rumah
baru kemas hall dah nak mati.
esok jelah kami sambung.

farah bertunang hari ni. tapi kami tak pergi sebab penatlah...you.
nanti dia kawin kita pergi ramai2 ke pekan ok?

isnin

rancangannya aku menghantar pah, lepas tu cik alin dan last sekali yaya tapi yang jadinya lain..
cik alin tak boleh bangun awal sebab siapkan kerja on-line malam tadi. so pah left as usual by bus. kesian menantu aku sorang tu..
aku, yaya dan cik alin keluar rumah jam 8.00 pg.
yaya sampai sekolah utk tuitionnya jam 8.45 pg. macam sekolah ayah dia...
dia nak pergi pun dah kira nasib baik sebab sepanjang hujung minggu dia merengek tak nak pergi sebab aku dan zubir tak sekolah.

hari ni kawan kutak dtg utk service air-cond.

aku dapat msg dari gb tentang kelas teknik menjawab soalan tahun 6z,6n dan 6b...
parent complaint sebab dalam edaran tiada kelas utk sains bagi kelas anak dia. dia nak report ke atas sebab mendiskriminasi anaknya yang di dalam kelas sederhana..as usual lah tu..keistimewaan sekolah ni ialah parent boleh terus ke kpm utk complaint w/pun belum dapat penjelasan dari pihak sekolah.
kira bodohlah kpm kalau melayan isu2 yg tak ikut procedures...
hal sebenarnya...
kelas budak2 sederhana ni dah kami buat lebih awal teknik menjawab soalan utk sains. maklumlah budak sederhana... mestilah ada strategi utk upgrade result mereka.
masalahnya kami adakan kelas itu semasa hari ganti chinese new year. taklah ada surat edaran. penceramah yang datang memang pakar dari jabatan.dia hanya nak group yang kecil supaya lebih fokus. oleh kerana memang susah utk dapatkannya, kebetulan hari ganti tu dia free, kami teruskankan saja supaya bebudak tu dapat first hand information sebelum ujian intervensi.
hanya bapaknya yang tak ikut perkembangan dan tak bertanya anaknya dulu. patutnya dia tanyalah sekolah dulu..
walaupun begitu, aku minta maaf juga kepadanya kerana tidak maklumkan menerusi surat edaran kepada ibubapa.
harap tidak menjadi isu dalam agm pibg nanti.
ubaala (pemangku ydp pibg)yang dapat msg tu minta aku jgn risau...
ntahlah..tak rasa risaupun.
sebenarnya gb risau jugak sebab sekolah ni kan agak popular bila berkabolarasi dengan ibubapa.. dia bertanya akan hal itu dan minta aku uruskan dgn bijaksana...insyaallah.
kalau aku kena pindah tu,petandanya aku kurang bijaksana..
alahai...susahnya sekolah bestari ni.

hasrat hati nak kemas bilik hari ni macam tak jadi je..
sebab dah tak ada mood.
ke2 kaunselor dah diminta ke sekolah jumaat ni. almaklumlah program tu program mereka..
nasib baik seorang rumah kat bukit antarabangsa dan seorang lagi tak balik terengganu.
patutlah gb suka sangat kalau dapat guru orang kl...

No comments:

Post a Comment