Saturday, October 9, 2010

Bila geng IJN sarapan pagi bersama

i.
seronok juga bila ros dan suami setuju nak makan sama2 kat medan selera kg.pandan.
yang pentingnya eden ada kawan berbual. lagipum azmi tahu eden ada masalah dalam pertuturannya jadi dia lebih memahami.

kami makan di gerai nasi dagang. eden yang dah lama tak makan nasi dagang kemain lagi seronoknya dia makan.

lepas tu, ros dan azmi singgah untuk tengok gambar eden di internet yang menunjukkan muka orang di perut eden. terkejut diorang..

kami berbual agak lama dan mesra. aku harap mereka akan datang lagi sebagai kawan yang rapat.

ii.

malam tadi syeikh ajak ke jamuan harijadi su tapi aku tak dapat pergi kerana eden tak sihat dan tak larat nak keluar rumah. zaid pun kata dia tak sempat nak pergi. dia ada hal kat damansara.

hati bimbang kerana syeikh adalah satu2nya kawan eden yang paling rapat. aku harap dia akan faham keadaan eden . kalau boleh aku memang nak pergi tapi tak sampai hati untuk tinggalkan eden.

iii.

petang semalam adik2 aku mula menziarahi eden. mak datang dengan ina. ain datang adik beradik dan irfan. ke datang dengan aisyah dan ani datang dengan kip dan tihani. kehadiran mereka menggembirakan eden. walaupun dia kurang sihat. jahitan di dadanya terasa sakit.
kesian suamiku. aku berdoa agar dipermudahkan dia menghadapinya.

No comments:

Post a Comment