Friday, October 8, 2010

Bila eden keluar masuk IJN

kalau ditanya apa yang aku rasa selepas 6 bulan eden mengalami strok, aku hanya mampu berkata, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. hanya kasih sayang yang begitu kuat yang memberi aku kekuatan.

baru2 ini eden ke ijn untuk menanam pacemaker. memang pada awalnya eden tak nak tapi setelah doktor menerangkan keadaannya, dia setuju tanda tangan.

aku teringat masa mak pasang pacemaker dia dulu, prosedurenya hanya 45 minit tapi sampai 3 jam. datuk ismail kamus dah kata tak payah pakai sebab hanya gangguan saja tapi kami adik beradik degil sebab apa salahnya berubat dua2 cara.

sekarang eden punya giliran pulak. doktor kata 45 minit aje tapi eden sampai 5 jam. gangguan apa lagi? dah berubat kat darulsyifa pun kena gangguan? dahsyat tu..

lebih dahsyat tetiba doktor kata tiub ke jantung tak tepat dan kena buat semula. manalah eden tak marah. doktor kata setengah jam aje. taptuptaptup 4 setengah jam. manalah aku tak menangis dibuatnya. sedih sebab kesian kat eden.

lagi sedih sebab tak ramai yang datang melawatnya. macamlah dia orang dagang tak berkeluarga...alahai.....

hari ni aku bawa dia balik sorang2. seronok juga kerana ada pengalaman tidur kat hospital. macam holiday pun ada. maklumlah duduk di wad yang cantik dan selesa. malam2 aku dan eden jalan2 kat lobby..mana lagi nak pergi? nak minum teh tarik pun cafe dah tutup.

itu kisah eden.
kisah sekolah lain pulak.

semalam ada lawatan dari thailand. 140 orang termasuk students dan teachers. kelakar sebab langsung tak boleh berbahasa inggeris. jadi kitaorang main sengih2 aje. mereka bawa group kebudayaannya sekali..punyalah grand performance mereka...

tadi aku, marlina dan hubby ke kde untuk tengok tempat majlis hi-tea dan bayar deposit. harap2 semua akan berjalan dengan lancar...semalam masa mesy.pibg, kecuh sikit pasal graduasi dan majlis hi-tea ini tapi in the end kira oklah.

Banyak hal yang berlaku antaranya
- geng pulau kapas datang beraya. seronoknya jumpa mereka semula.
azman,rahman,fakri,karim,aznizahdan julia dan pn.nori dan keluarga masing2

- padi bertunang.
- beraya rumah kak eni...tetiba eden cakap cina pasal flat ahmad razali...pulak.

- shira dan effa bersalin

aku hanya berdoa agar eden sihat. memang dia tak akan menjadi seperti sediakala. aku akan merindui dia yang dulu tapi melihat dia dalam keadaan begini lebih baik daripada dia tiada lagi..

No comments:

Post a Comment