Sunday, January 17, 2010

bila kenduri semakin hampir....

persiapan untuk kenduri zaid dah pun bermula.
i. kad yang dibeli dah pun siap ditampal dengan hasil kerja solfa(tq yang tak terhingga)
kami anak beranak termasuk pah menantu aku yang sama2 menyiapkannya. kalau nak edarkan, esok lusa bolehlah dimulakan.

ii. malam tadi aku berjumpa dengan fadhil yang kebetulan dtg ke kl untuk masak kenduri orang bukit belacan. kami berbincang tentang menu dan brg yang perlu dibeli. adik-beradik diorang yang sama2 bantu masak jadi senanglah kerja nanti. dia menjemput aku dan eden makan masakannya. memang sedap. so, lauk kurma tu aku ganti dengan daging briyani spt yang direkomen dek fadhil.

iii. semasa di sana, mereka berborak tentang anak angkat yang kamal dan abang khairi ambil. kesian juga dgn bebudak tu. semoga usaha mereka diberkati Illahi.

iv. cadang hari ni nak ke nilai beli bunga telur tapi tertidur pulak...

v. ke rumah mak...semalam dia tak sihat. ingat nak sarapan dgn dia. in the end aku makan dengan makcik munah aje..untuk mak aku belikan laksam kegemarannya..

sebenarnya, aku kesihan jugak kat mak sebab banyak yang dia fikir untuk kenduri zaid. aku dah pesan kat dia supaya buat seringkas yang boleh tapi dia nak buat macam besar aje gayanya. tadi dia masih nak buat rendang untuk tambah lauk fadhil. aku ikutkan saja kehendaknya. aku rasa dia besar hati zaid nak buat kenduri kat rumah dia sebab cucu2 yang lain tak nak. macam manapun aku cuba tak menyusahkan dia dgn kerja2 tambahan yang dirancangnya.

susah juga hati aku sebab tak tau nak buat apa lagi...
apa lagi yek yang aku kena buat?


No comments:

Post a Comment