Monday, July 23, 2012

kisah ke teluk ramunia dan mersing.

salam sejahtera.
macam orang dalam pantang pulak rasanya sebab dah masuk 100 hari baru menulis balik.
bukan tak nak berkongsi cerita tapi macam tak cukup masa.
Allah dah bagi 24 jam pun aku masih tak dapat tak dapat cari 10 minit untuk menulis diari ni.

kali ini dapat juga akhirnya aku mengadap notebook baru zubir ni.
sebab selepas solat isya, eden tak ajak aku keluar macam biasa. agaknya dia pun letih berpuasa tadi.
so l have my own sweet time..alhamdulillah.

macam2 yang berlaku..
antara yang best and memorable adalah lawatan aku, eden dan borg ke teluk ramunia, johor.
seperti yang dirancang, kami bertolak pagi. aku jadi driver sebab borg ada tanda nak kena gout.
kami stop by kat seremban untuk sarapan dengan zam, zed dan anak2.
makan capati yang famous kat jalan rahang tu memang syok habis.
zam and family memang host yang best.

aku drive ikut highwang senai-desaru. satu pengalaman yang baru.
jambatan yang baru dibina memang cantik dan menakjubkan pemandangannya.

teluk ramunia yang pernah kita belajar sebagai tempat pengeluaran boxide dulu tak seperti yang kami harapkan. tiada kesan sejarah pengeluaran bahan itu pun yang kami jumpai.
tapi tempat itu ada daya tarikannya kerana pantai yang cantik.

kami bertolak ke mersing dan check in di seri malaysia.
malam kami makan besar
akibatnya kaki borg bertambah besar dan sakit.
instead of going back to the hotel, aku drive in ke hospital yang gatenya opposite dengan seri malaysia.
hahaha. geli hati tengok eden menolak wheelchair yang borg naik.
orang sakit tolak orang sakit.
tak sangka eden bersemangat dan terdaya menolong kawan baiknya tu..
selepas disuntik, kami pun balik sambil ketawa besar teringatkan borg yang menjerit kena inject.

esoknya rancangan budak berdua tu nak mandi swimming pool tinggal angan2 sebab dua2 tak bangun tido.
aku mengambil kesempatan shopping di bandar mersing.
hmm bestnya.
dalam perjalanan balik, kami berhenti makan di pekan rompin. aku sempat makan lauk udang galah kat ntah apa namanya ie di simpang kuala rompin ke muazam.
balik kami ikut kuala kelawang ke pantai dan terus ke seremban.
satu lagi jalan baru yang aku belajar.
bak kata orang jauh berjalan, luas pemandangan.
100% true.


satu peristiwa lagi..

last thing l could remember was eden had a very painful tooth-age.alahai..kesiannya tengok dia..

 its not easy to deal with this heart patients when warfarin is taken daily.

kena jumpa dentist minta surat apa yang akan dibuat ke atas gigi eden
bawa surat dentist jumpa pakar jantung
pakar jantung tulis surat recommendation , prosedur and precaution that eden have to go through before and after extraction
bawa pulak surat pakar jantung jumpa pakar gigi
pakar gigi bagi appointment dan do and dont before extracting

eden went through a very difficult period during the process.
mana taknya, gigi tu patah semasa ditarik.
kenalah  dicabut satu demi satu  akar giginya.

sebaik tiba di rumah, eden dah mula tak dapat tahan sakitnya.
dah ku beri ubat tahan sakit tapi tak berkesan
puas ku pujuk suruh dia tidur..aku pun tumpang tidur.malah aku yang lebih tidur...penat oii
at the end, l decided to take one day leave just to accompany him..
I'll do anything for him.
dan aku redha.


No comments:

Post a Comment