Saturday, December 18, 2010

Meriahnya Siti Nor kahwin..

Pagi semalam Siti Nor nikah tapi aku tak pergi. Yaya tumpang eleena ke kampung pengantin di setapak. Cik alin juga tak pergi sebab sakit perut. Dah banyak hari dia tak ke tandas....

Aku dan eden ke pudu. aku ke dentist dan eden ke kedai mancing. dia beli 2 rod dan 1 mesin baru. rasa2nya dia akan kembali mengangkat jorannya dengan penuh semangat dan bergaya...

Semasa aku ke rumah mak, eleena kata habis diorang kena marah dengan mak pasal aku tak pergi nikah siti nor. manalah dia tak hot. orang lain yang tak pergi, orang lain yang kena marah...
mak memang begitu...dia memang sayang aku lebih..

tengahari aku dan eden ke kenduri kawin hadi(bekas pap di seri mega). dia buat majlis kat kolej 9 um. kami pergi dengan nori dan suami.
seronoknya bila eden ingat jalan nak ke kolej 9 itu sebab tempat itu di luar kawasan um.

balik saja, kami bergegas hantar yaya dan cik alin ke kampung pengantin semula kerana ada rehearsal. tempat tu hanya gemerlapan waktu malam aje..siang hari macam kawasan gudang...

aku lihat siti nor exhausted sebab mengurus sendiri perkahwinannya...
kalau diminta aku dan eleena bantu dari awal, dia mungkin tak sepenat itu.
salah aku juga sebab tak bertanya. budak2 macam tu tentu segan nak minta tolong.
namun alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.
seperti biasa aku datang masa dah nak habis. zaid ambil aku dan eden.
viva zahir pakai sebab banyak outing. kesian pulak kat dia.

berjumpa sedara mara memang seronok....dan banyak cerita baru.....

yaya jadi flower girl dan cik alin jadi penyanyi....pulak..

eden makan banyak dan mula merokok.
bila ditegur, dia kata "diam. diam..."
dia macam kemaruk nak merokok. bimbang pula aku dibuatnya sebab tak boleh ditegur.
nak mancing pun tengah2 malam.
bila diingatkan yang dia tak boleh berembun, dia akan angkat jari tunjuk dan kata ,'diam...diam'. kadangkala aku geli hati tengok cara dia tu.
kalau kita tak nak temankan dia, dia akan pergi sendiri atau ajak zubir..lagi aku risau.
ndak tak ndak, aku pergi juga...
alahai......

1 comment:

  1. untung la makna ad 2 anak dara yang cantik dan suara merdu :D

    ReplyDelete